Kumohon kepada ALLAH setangkai bunga segar, kuperoleh kaktus berduri..
Kuminta pula rama2, ulat berbulu yang diberi..
Kusedih, kukecewa..namun kemudian,

kaktus itu berbunga indah sekali..dan ulat bulu itupun menjadi rama-rama yang berseri
..

.: penawar :.

12:35 PM Edit This 0 Comments »
20012013
sunday
2096N

Kehidupan manusia ni ada macam2 rasa. gembira, sedih, marah, geram, seronok, terkilan, kecil hati, bersemangat, kecewa, dan macam2 lg la. sape yg bernama manusia je yg tahu mcm mane perasaan smua tu...so xpyh la sy terangkan panjang lebar ttg satu2 perasaan tu.lumrah manusia ada pelbagai macam perasaan, baru la hidup ni mencabar...kan3



yang sy nak tekankan kat sini adalah;

Walau apa pun perasaan kita pada suatu2 masa tu, senyum adalah pengubat bagi segala rasa.tak salah utk kita menonjolkan perasaan sebenar kita, tp penawar yg paling mujarab adalah dengan senyuman. bkn kita nak menipu semua orang dengan menonjolkan senyuman palsu tp percayalah, jika anda senyum dengan ikhlas, takkan ada kepura-puraan terpancar kat wajah kita. orang akan nampak kita benar2 tersenyum dengan gembira pada masa tersebut.



Macam epal ni kan..
sebiji epal bersedih tp dia mampu membuat rakan di hadapannya tersenyum dengan senyumannya walaupun sebenarnya dia sedang berduka...ceh3

p/s sy slalu berkeadaan spt situasi epal ini di depan semua orang. sy tgh sedih ni

0 comments: