Kumohon kepada ALLAH setangkai bunga segar, kuperoleh kaktus berduri..
Kuminta pula rama2, ulat berbulu yang diberi..
Kusedih, kukecewa..namun kemudian,

kaktus itu berbunga indah sekali..dan ulat bulu itupun menjadi rama-rama yang berseri
..

.: some days in my life :.

4:12 PM Edit This 0 Comments »
huuuuuu
xtau la aku nk tulis ape
dlm kpla ada mcm2 cter tp sume xleh nk kuar
dh agk lame la kan xtulis kisah hidupku yg myayat ati...(ececece)
sbnarnye xde ape yg nak dceritakan

Ape yg brubah dlm idup aku skrg ek???dh dpinang ke?dh tnang ke?dh kwin ke?dh ade ank ke?atau dh ade cucu??(hehehe)..
idup aku cmni la dr dlu smpai skrg wif org2 d skeliling aku
ada yg dh g dr idup aku...ada pulak yg bru dtg...(kwn2 la especially)


Ni tahap kebosanan melampau.xtau nk wtpe..(adui cube2 la ngaji ke ape kn..) bru la muslimah sejati..hehe
mgu dpn dh start naik sek...cuti rase skejap je la...(eh2 aku cti nape ek?cti bsalin ke ape..hehe)
cti sek la...sy kan msih g sek lg...

by the way ape2 pn yg jd dlm idup aku skrg mmg aku redha.InsyaAllah kite xkan rasa kecewa kalau trus bgantung pd Allah..kan Dia sebaik2 perancang.aku cume ikut je ape yg dh Dia rancangkan utk aku..cume aku mtk petunjukNya la pd stiap pkara yg bakal berlaku.

* aku cube utk betulkan kesilapan terbesar yg aku dh buat dlm idupku *

16:12
21122012
2096N

.: malunya seorang dia :.

2:07 PM Edit This 0 Comments »
Malunya seorang dia..
Seperti malunya seorang kanak-kanak
Apabila diejek oleh teman
Seperti malunya sorang remaja
Apabila dirinya disisih
seperti malunya seorang dewasa
Yang hidupnya diacah-acahkan
dan seperti malunya si  usia emas
Apabila kesayangannya menidakkannya

malunya seorang dia..
malu, pabila dirinya dilihat
seperti ditelanjangkan

14:07
21122012
2096N

.: redha :.

1:53 PM Edit This 0 Comments »
BERBAHAGIALAH kepada mereka yang hati terasa kosong
kerana Allah sedang MEMBERSIHKAN HATIMU..

Menangis dan meraunglah wahai hati,
Tetapi,
Senyumlah pada bibir dan mata mu..
Kongsikan kegembiraan bersama manusia..
Tetapi sedihmu biarlah dikongsikan dengan Rabb mu sahaja.

Bersabarlah,
Tenanglah,
Redhalah.

Biar
KESEDIHAN itu pergi, berganti dengan BAHAGIA yang berpanjangan..


13:55
21122012
2096N

.: beruntunglah mereka :.

11:22 PM Edit This 0 Comments »
Ku bukan dia yang menongkah pelangi..
Ku bukan dia yang mencapai awan..
Ku bukan dia yang berterbangan bebas..
Ku bukan dia yang bertebaran serata dunia..
Ku bukan dia yang seharum taman larangan..

Jiwaku hanya dipenuhi dengan..
Rasa yang hanya ..
Hanya mereka bisa menunjang..
Setiap ceruk rasa yang tercipta...

Kuindahkan 26hb ini...
Bersama mereka yang memilikinya..
Beruntung...beruntunglah mereka
Memiliki rasa sayang yang ku ada..


Mereka..
Yang dapat genggam erat anugerah terindah ini..
Tak mungkin mereka akan kehilangannya buat selamanya..
Kerana
 aku akan sentiasa memberi sayang itu tanpa mereka pinta..
beruntunglah mereka..


23:23
26th January
2096-N