Kumohon kepada ALLAH setangkai bunga segar, kuperoleh kaktus berduri..
Kuminta pula rama2, ulat berbulu yang diberi..
Kusedih, kukecewa..namun kemudian,

kaktus itu berbunga indah sekali..dan ulat bulu itupun menjadi rama-rama yang berseri
..

.: my career :.

11:28 AM Edit This 0 Comments »
1980an...1990an...2000an...2011

Begitu pantas waktu berlalu?? iye ke? waktu yg pantas atau aku yg tak sedar? waktu sememangnya sentiasa berlalu...masa berlalu dan manusia semakin membesar...kehidupan berlalu seiring, takde yg ketinggalan...yg tertinggal adalah kiraan saat, minit, jam, hari, minggu, bulan....tahun.. yg sentiasa berubah menjadi byk. (math application in real life situasion)...he3..mentang2 la aku cigu math

Cikgu??? iye..aku kini dah bgelar cikgu...berkhidmat di tanah kelahiranku sndri...tp ni pun ade hati lg nak mintak tukar dekat area2 kg...huhuhu (bsyukur2).. 4 tahun berlalu..konvokesyen, posting. Detik bermula yang mana aku  sudah menjadi sebahagian drpd institusi masyarakat setempat. Mcm2 yg aku hadapi sepanjang tempoh ni..detik utk aku belajar membawa diri dlm masyarakat tanpa ada keluarga dan teman2 di sisi..


Cmne karakter aku sbg cikgu?? gini ke??

cikgu garang??


 cikgu lembut??

Cikgu stress??

Cikgu hensem??
.
.
.
.

Walau ape pun...aku suka menjadi cikgu...yeahhh


0 comments: